Неговите идеи за тези звучащи камъни са доста духовни: той вярва, че камъните имат право на глас, че гласът им винаги си е бил в тях, а той само помага да го освободи. Неговите варовикови скулптури звучат меко, като извлечени от вода, звукът "тече", при докосване и търкане с длан или камък, тъй като геологически варовикът е просто "фосилизирана вода", затворена вътре в камъка, при кристализацията през различните геологични периоди... Интересен начин на възприемане на света, твърде поетичен и абстрактeн, но това ни помага да осмислим скулптурната творба, като възникнала в много дълги времеви периоди и процеси.
е блога на проекта ми за изкуство и дизайн в открито пространство. www.sculptureparkvarna.com Веселин Димов
петък, 22 юли 2016 г.
Скулпторът, който прави скалите да пеят
Pinuccio Sciola, италиански скулптор, беше един от онези творци, "който прави скалите да пеят", най-известните му творби са Pietre Sonore и the Sounding Stones, и са създадени от варовик. Докосвайки и гладейки ги с ръце- или плъзгайки и триейки с малки камъни повърхността на творбите си, той извлича странни, лирични и нежни звуци- и сякаш камъка откликва на докосванията му.
Неговите идеи за тези звучащи камъни са доста духовни: той вярва, че камъните имат право на глас, че гласът им винаги си е бил в тях, а той само помага да го освободи. Неговите варовикови скулптури звучат меко, като извлечени от вода, звукът "тече", при докосване и търкане с длан или камък, тъй като геологически варовикът е просто "фосилизирана вода", затворена вътре в камъка, при кристализацията през различните геологични периоди... Интересен начин на възприемане на света, твърде поетичен и абстрактeн, но това ни помага да осмислим скулптурната творба, като възникнала в много дълги времеви периоди и процеси.
За рационалните умове, които са скептични по отношение на неговите идеи, Sciola казваа: "Искам да напомня на тези, които са скептични, че цялата информация, разпространена днес от компютри и цифрови мрежи се съхранява и е разработена с помощта на безкрайно малки силициеви кристали ".
Неговите идеи за тези звучащи камъни са доста духовни: той вярва, че камъните имат право на глас, че гласът им винаги си е бил в тях, а той само помага да го освободи. Неговите варовикови скулптури звучат меко, като извлечени от вода, звукът "тече", при докосване и търкане с длан или камък, тъй като геологически варовикът е просто "фосилизирана вода", затворена вътре в камъка, при кристализацията през различните геологични периоди... Интересен начин на възприемане на света, твърде поетичен и абстрактeн, но това ни помага да осмислим скулптурната творба, като възникнала в много дълги времеви периоди и процеси.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар