понеделник, 11 юли 2016 г.

Един урок по синтез

Един от 50те най-добре облечени британски мъже, Thomas Alexander Heatherwick, е английски дизайнер, роден в 17 февруари, 1970 в Лондон, Англия. Учи триизмерен дизайн в Manchester Polytechnic, а също и в Royal College of Art, където неговия наставник Sir Terence Conran, го нарича Леонардо да Винчи на нашите времена.


Дизайнерът ThomasAlexander Heatherwick е носител на най-престижния британски орден- Order of the British Empireh – присъден му за постижения в Изкуствата и Науките, а също е почитан като Royal Designer for Industry, член на британското Royal Society of Arts.

Творчеството на този аристократичен и достолепен мъж не се отличава с изграждане на собствени и системни пластични умения, а с умението да решава монументални обемно-пространствени проблеми, ползвайки познати от изкуството формообразуващи практики по смел и необичаен начин, създавайки така убедителни и запомнящи се образи, на границата между скулптурата, дизайна и архитектурата.

Всъщност, такава твърда граница има май само в нашата провинциална образователна система. Изучавани в различни университети, a и по различни програми, като различни! специалности, скулптурата, дизайна и архитектурата се схващат и практикуват като имащи различни конструктивни, функционални и пластични цели, и в най-добрия случай, между тях е осъществен приемлив баланс. Казват му „Синтез“. Монументалните изкуства в случая са просто апликирани и рядко повлияват цялостното внушение на архитектурния обем. Всеки да си знае мястото :)

Формообразуването е език. Фраза, граматика, речник. Синтаксис. Стилистика. Възглед. Познание. Възприятия. Инвенция. Визията в изразителна и споделима форма.



The Seed Cathedral е блестящ пример за цялостен и единен творчески възглед. Павилионът на Обединеното Кралство на изложението в Шанхай, наречен Катедрала от Семена, е 10 метра висока сграда, 15 широка, като повърхността и се състои от 60 000 акрилни пръта с дължина 7.5 метра. Прозрачните пръти са пълни със семена. Тази творба ползва формообразуващ принцип известен в скулптурата още от времената на конструктивизма. С бурното развитие на технологиите от тогава насам, стана възможно да се изграждат огромни пространствени форми, които на пръв поглед пренебрегват началата на разумното конструиране на монументален и функционален обем. Смея да твърдя, че в нейното формообразуване граница между архитектура, скулптура и дизайн не съществува.



Започвайки още в далечната 1852 г., изложенията са място, където различни страни показват своите културa и технологии, в собствените си специално изградени павилиони. През 2010 г. в изложението, което се проведе в Шанхай, Китай, 200 различни страни представиха експозициите си, което го направи и най-голямото изложение провеждано някога. Британският павилион, създаден от Thomas Alexander Heatherwick, е една от най-запомнящите се сгради, извинявам се - пластики- на нашето време.





Няма коментари:

Публикуване на коментар